fredag 14 maj 2010

Från Info till tisdagsgruppen 11 mars

Info till tisdagsgruppen 11 mars

Hej!

1. Florett med tävling?
2. Föräldrafäktning
3. Pierre borta
4. Challenge Bernadotte

1. Florett med tävling?
Just nu håller vi på med florett som ni kanske har märkt. Jag tycker att det är ett bra tillfälle att kolla lite hur stabil tekniken är eftersom det är mycket lättare att kolla med manuella floretter än i värjfäktning. Har tänkt att vi ska göra det ytterligare något tillfälle, även om jag är rädd för att barnen håller på att tröttna. Förhoppningsvis kommer vi också att kunna låna lite florettprylar från ÄFK så att vi kan köra lite elflorett ett par veckor under den närmaste tiden. Det är betydligt roligare.

Bifogat finner ni en inbjudan från Vallentuna till en nybörjartävling i florett den 17 april. Jag tror att det kommer att bli en kul tillställning och rekommenderar verkligen de som har möjlighet att vara med att anmäla sig (genom mig). Det är en möjlighet att pröva på hur det är att fäkta ett konventionellt vapen och helt säkert lärorikt att försöka förstå hur florettdomare dömer. Viktigt är förstås att man är medveten om att det är lite på lek och att vi kommer att behöva improvisera för att lösa utrustningsfrågan. Sista anmälningsdag är 9 april och jag tar tacksamt emot intresseanmälningar redan nu.

2. Föräldrafäktning
Jag har fått lite nya påstötningar om föräldrafäktning. Fäktsalen brukar vara ledig på onsdagar efter kl 19.30. Övriga vardagkvällar är det fullt fram till tio på kvällen. Ett annat alternativ kan vara en lördag eller söndag en tid då fäktsalen inte är bokad. Ge mig gärna lite synpunkter så försöker vi hitta en bra dag så fort som möjligt.

3. Pierre borta
Söndagen den 21 mars är jag på möte i FIE:S reglementskommission. Hoppas hitta vikarie.

4. Challenge Bernadotte
Några barn och föräldrar i gruppen hade möjlighet att hjälpa till eller komma och titta under Challenge Bernadotte. Tack för all hjälp och hoppas ni hade trevligt!

Vi ses!

Hälsningar Pierre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar